donderdag 6 februari 2014

THEATER!

















Dinsdag de eerste productiebespreking bij de Mug. Op het voormalig WG terrein in Amsterdam. Jarenlang was het afwisselend mijn atelier en de repetitieruimte.

Mijn studio hier wordt langzaamaan een verzameling van spullen, stoffen, kleuren, schetsen voor het decor van het huis van Mathilde Freud en haar moeder. Twee zussen Anna en Renée komen de rust verstoren in turbulente scenes.

Inspiratie Lucian Freud en Sigmund Freud . Ook al zijn zij geen familie, onbewust en onderbewust spelen zij mee in de gedragingen van de personages en in het toneelbeeld.

En de tekeningen van Leonardo da Vinci als mannelijk element. Ook al weet ik niet hoe ik die zou moeten verwerken.

In het mug magazine 25 jaar mugmetdegoudentand alle verhalen teruggelezen.

Het begint allemaal met mijn vriendschap met Marcel Musters die vanuit de zorg twijfelt of hij zich zal aanmelden bij de toneelschool. 

Doen, zei ik, je hebt niets te verliezen. En dat is gebleken.

In de voorstelling wordt real time gekookt. Wat zal ik maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten